Kalnų Senis ir asasinai
Skaitykite apie asasinus ir tamplierius
Šis straipsnelis puikiai pademonstruoja paplitusį klaidingą supratimą apie Kalnų
Senio asasinus. Nors, nepaisant gausių ir dažnai akivaizdžių klaidų, jį įdomu paskaityti. Tačiau (prieš ar po to) būtina perskaityti papildomus komentarus.
Papildomas 'Hašišo mito' paneigimas
Baimės ratas. Užnuodyti hašišu
1087 m. Šiaurės Persijoje ėmė garsėti Hasanas ibn Sabachas
(buvęs kandidatu į Kairo Mokslų namų narius), turėjęs didelę įtaką turkų sultonui, kurio klajokliai užgrobė Iraką, Persiją ir Siriją.
Dėl intrigų Hasanas turėjo palikti rūmus ir išvykti į tremtį. Ši nemalonė ir tapo Hasano kelio į didybę pradžia.
Laivas, kuriuo keliavo Hasanas, pateko į didelę audrą, ėmė skęsti. Vilčių išsigelbėti
buvo vis mažiau, bet įvyko stebuklas: vis Hasanas kreipėsi į Alachą, audra nurimo.
Toks sutapimas pakerėjo su Hasanu plaukusius žmones, ir jie tapo pirmaisiais naujojo mokytojo bendražygiais.
Išsilaipinę krante jie ėmė verbuoti naujus žmones. Keliaujant Šiaurės Persija Hasanui
pavyko palenkti į savo pusę daugybę žmonių, kuriuos jis apginklavo ne vien žodžiais, bet ir kalavijais.
Greitai subūręs ištikimą ir kovingą armiją netikėtai užgrobė Alamuto (Erelio lizdo)
tvirtovę, tokią, regis, neįveikiamą kalnų pilį ant uolos viršūnės Irako pasienyje. Tą pilį
Hasanas pavadino Turtų namais. Po tų įvykių gretimos šalys pirmąkart išgirdo apie Kalnų Senį. Taip Hasaną ėmė vadinti bendražygiai.
Hasanas sukūrė septynis religinius laipsnius ir asasinų kodeksą. Pats sektos
pavadinimas kilo iš arabiško žodžio hašišiyyvūn, kuris reiškia hašišo vartotojai.
Hasanas sukūrė psichologinio žmogaus paveikimo teoriją: reikia išaiškinti žmogaus
charakterį, įgyti kandidato į asasinus pasitikėjimą pataikaujant jo aistroms, sukelti
abejones Korano tiesoms, vėliau išgauti visiško paklusnumo priesaką. Dar jam reikia
išlaikyti egzaminą iš išklausyto teorijos kurso, ir tik tuomet kelias į sektą atviras.
hasano pasekėjai sudarė dvi grupes: pasiaukojančių (fedafių) ir ieškotojų. Pirmieji buvo
pagrindiniai užsakytų žmogžudysčių vykdytojai. Jie nevengdavo pavojų ir nesvarstydami
aukojosi Kalnų Seniui. Kai auka jau būdavo žinoma, fedafis, apsirengęs baltais rūbais su
raudona juosta (spalvos reiškė nekaltybę ir kraują), vykdavo atlikti užduoties. Kartais tai
trukdavo savaites ar mėnesius. Fedafių sulaikyti negalėjo jokia jėga - užduotis visada būdavo įvykdoma.
Tai ne išsigalvojimas. Kaip pavyzdį galima pateikti puikiai asasinų surežisuotą ir įvykdytą
galingo Europos feodalo Konrado Monferatskio nužudymą. Šis feodalas ilgą laiką užėmė
svarbią vietą Bizantijos imperatoriaus rūmuose, vėliau gerai pasitarnavo per Kryžiaus
žygio karą su sultonu Salach`ad Dinu dėl Tyro miesto, o 1190 m. tapo Jeruzalės
karalystės valdovu. Galima tik spėlioti, kuo feodalas užsitraukė Kalnų Seniuo nemalonę, bet 1192 m. balandžio 28 d. jį nužudė du asasinai.
Kad galėtų prieiti prie karaliaus, jiedu pasikrikštijo ir kantriai laukė patogios progos. Kartą
religinių apeigų metu jie netikėtai užpuolė Konradą ir dūrė durklu. Vienas užpuolikų buvo
nukautas vietoje, o kitam pavyko pasislėpti. Sužinojęs, kad iš šventyklos išnešė dar gyvą
Konradą, antrasis asasinas prasiskverbė į karališkuosius miegamuosius ir ten užbaigė
pradėtą darbą. Po to pats pasidavė apsaugai ir greitai mirė kankinių kameroje, neištaręs
nė žodžio. Pikti liežuviai tvirtino, kad prie Konrado nužudymo prisidėjęs anglų karalius
Ričardas Liūtaširdis, pavydėjęs Jeruzalės karaliui šlovės ir todėl pasamdęs žudikus....
Kokiais metodais Kalnų Senis pasiekdavo tokio besąlygiško atsidavimo? Atsakymas
slypi sektos pavadinime. Vienoje iš Persijos provincijų apsuptas kalnų glūdi garsus
Mulebos slėnis, į kurį pašaliniams patekti praktiškai neįmanoma.
Ten ir buvo įsikūręs Kalnų Senis. Slėnyje žydėjo puikūs sodai, o paviljonuose gyveno
kerinčio grožio moterys. Išrinktą pavojingai užduočiai atlikti žmogų Kalnų Senis
priversdavo prisirūkyti hašišo, o po to nugabendavo į slėnį, kuriame šis tarsi rojuje
mėgaudavosi gražuolių meile, prabanga bei puikiu maistu. Nelaimingasis tikėdavo
pakliuvęs į rojų, ir tai jam kiekvieną dieną buvo įrodinėjama. Po kelių dienų vėl duodavo
hašišo ir sugrąžindavo į realų pasaulį. Malonumų soduose pabuvojusio jaunuolio Kalnų
Senis klausdavo: Kur tu buvai prapuolęs tas dienas, drąsusis mano broli?. Jaunuolis
atsakydavo: Aš buvau rojuje jūsų valia. Ir visiems papasakodavo nepaprastus savo
nuotykius, sukeldamas kitų pavydą bei susižavėjimą. Ir tada Senis pasakydavo:
Pranašas pasakė, kad kiekvienas, kuris gina savo kunigaikštį, pakliūna į rojų. Jei vykdysi mano įsakymus, tavęs laukia amžinas gėris.
Kai Kalnų Seniui būdavo reikalingas atsidavęs žmogžudys, pasirinkdavo žmogų, buvusį
malonumų soduose. Jis įvykdydavo užduotį, tikėdamasis pažadėto rojaus gyvenimo, dabar jau amžino. Ir tai vyko prieš 800 metų!
Grįžkime prie paties Hasano ibn Sabacho. Jis organizuodavo tiksliai siplanuotas
žmogžudystes, norėdamas sukelti baimę karūnuotoms asmenybėms bei užtikrinti
absoliučią slaptą valdžią musulmoniškame pasaulyje bei sektoje. Vienas iš stambių
arabų feodalų, nusprendęs sunaikinti asasinus, po kelių dienų prie savo lovos rado
durklą ir raštelį: Tai, kas padėta prie tavo galvos, gali atsidurti tavo širdyje.
Kalnų Senis, nepaisydamas savo garbingo amžiaus, troško vis daugiau kraujo. Jis pats
nužudė abu savo sūnus, antrąjį už tai, kad šis vartojo alkoholinius gėrimus. Savo ilgą
gyvenimo kelią Hasanas ibn Sabachas baigė būdamas 91 metų, išlikęs blaivaus proto ir aiškios mąstysenos.
Mirus sektos įkūrėjui, sekta neiširo, net sustiprino savo galybę. Gyvuoja legenda, kad
kartą turkų sultonas atsiuntė pasiuntinį su įsakymu, kad asasinai jam paklustų. Naujas
Kalnų Senis pasiuntinio akyse ėsakė dviem fedafiams šokti žemyn nuo pilies bokšto, ir
jie nedelsdami tai padarė. Po to naujasis sektos vadovas kreipėsi į turką: 70 tūkst. tokių pasekėjų paklūsta man. Tai mano atsakymas jūsų valdovui.
Sekta aktyviai dalyvavo politiniame Europos gyvenime. Konradas Monferatskis buvo tik
pirmoji žmogžudžių iš Rytų auka. Nuolatinėje baimėje gyveno ir Prancūzijos karalius Pilypas Augustas.
Vokietijos imperatorius Frydrichas II (garsiojo Frydricho Barbarosos
giminaitis) buvo Romos popiežiaus atskirtas nuo bažnyčios, nes pasamdė asasinus, kad
nužudytų Bavarijos hercogą. O pats Frydrichas kaltino Austrijos ekshercogą, norėjusį jį nužudyti pasitelkus tos pačios sektos agentus. 1158 m.
Frydricho Barbarosos valdose buvo sugautas arabas, bandęs nudurti imperatorių.
Tarp Europos valstybių vadovų augo tarpusavio nepasitikėjimas, o dėl to vis labiau klestėjo asasinų valdžia.
12 a. pradžioje Alamuto pilyje prasidėjo kova dėl naujo Kalnų Senio vietos: asasinai
pjovė, nuodijo ir smaugė vienas kitą. Net tėvai vengė savo vaikų. Kitų tautų kantrybė
pasiekė kulminaciją. 1256 m. mongolai su Chulagu-chanu priešakyje šturmu užėmė
Alamuto tvirtovę. Taip baigėsi kraujo kelias asasinų tvirtovėje. Legenda byloja, kad kai
kuriems sektantams pavyko pabėgti į Indiją. Jie įkūrė žmogžudžių - Juodosios Kali
dievaitės tarnų - kastą. Ši kasta iš tiesų gyvavo ir buvo žinoma smaugikų (tchagi) pavadinimu.
Asasinai vėl buvo prisiminti, kai vykdė bausmę tamplierių ordino magistrui
Žakui de Molė. Įdomu tai, kad ordinas buvo įkurtas XII a. pradžioje Jeruzalės karalystėje.
Palyginti su tamplieriais asasinai buvo tiesiog neturtingi giminaičiai. Tamplierių riteriai diktavo
sąlygas monarchams ir valdė pusę Europos. Turtas ir išpuikimas juos pražudė.
Prancūzų karalius Pilypas Gražusis nusprendė turtą užgrobti. Deja, 1310 m.
ordino magistras, pritariant Romos popiežiui Klemensui V,
buvo sudegintas Paryžiuje. Degdamas lauže jis prakeikė ir išpranašavo karaliui bei popiežiui mirtį dar tais pačiais metais.
Pranašystė išsipildė. Istorikai mano, kad tai tamplierių draugų - asasinų darbas.
Mūsų laikais tiesioginiai Kalnų Senio ainiai - "Nazairi izmaili" - musulmonų sekta izmailitai,
kuri gal net neprisimena baisiųjų savo protėvių. Šiai taikiai organizacijai vadovauja
Karimas Aga Chanas IV, įgijęs išsilavinimą viename Anglijos universitete.
Bet ir Hasanas ibn Sabachas pradėjo nuo pamokslų bei stebuklų.
Parengė L. Šomka
Kairo Mokslų namai
Kaire izmailitų įkurti Išminties namai (Mokslų namai),
turėję 7-is iniciacijų lygius, kurių aukščiausias buvo Dai al-doat (pamokslininkų pamokslininkas).
9-ame amžiuje persas Abdula priėmė gnostiškąjį aeonų (sefirų), t.y. dieviškumo emanacijų, mokymą, kurį pritaikė Pranašo
doktrinai, Išmaelį laikydamas jo Kelio pradininku, ir vieną jo palikuonių kaip 7-ą imamą. Jis įkūrė dai (mokyklą), o jo mokymą pratęsė sūnus ir anūkas.
Mokykla apsistojo Kaire ir vadinosi Dar al-hikmak (Žinių palapinė), joje susirinkimai vyko dukart per savaitę, o dalyviai ateidavo apsirengę baltai.
Atitinkamai 7-iems (ar 9-iems) lygiams, turėta septyneriopa titulų sistema:
Šeichas (didysis magistras); Dai el-Keber (pavaduotojas), Dai (mokytojas), Refik (narys), Fedavie (dalyvis), Lassik (pretedentas), Muemini (tikintysis).
Įšventinamasis buvo mokomas, kad buvo 7-i šventieji imamai, Dievas siuntė 7-is Įstatymų davėjus, o per laikotarpį tarp jų
pasirodymų buvo po 7 padėjėjus, kurių kiekvienas turėjo po 12-a apaštalų.
Atrodo, kad 1150-ais Egipto sultonas pripažino jų lygius, kai žydų išminčiui Maimonidui buvo įvestas
atskiras titulas paminint, kad išsilavinę karalystės žmonės skirstomi į 7 lygius, kiekvienas atitinkamoje vietoje pagal artumą sostui. Džonas Mandevilis iš
Sent-Albanso, kuris tarnavo sultonui apie 1320-uosius ir, atrodo, buvo beveik atverstas į islamą, sako, kad jie neigė Jėzaus nukryžiavimą jį sukeičiant su Judu.
Fatimidų 7-asis kalifas ir imamas
Hakim-bi-emir-Allah (pramintas išprotėjusiu kalifu; 985-1021) lygių kiekį padidino iki 9-ių
ir 1004 m. pastatė pastatą, gausiai aprūpintą matematiniais instrumentais, tapusį Fatimidų valstybės universitetu. Kalifas al-Hakimas
buvo didelis mokslo globėjas ir norinčius čia studijuoti aprūpindavo reikiamomis priemonėmis: popieriumi, plunksnomis, rašalu...
Apmokami mokytojai dėstė astronomiją, mediciną, geometriją, teologiją, gramatiką ir kitus dalykus. Biblioteka buvo tokia gausi
(sakoma, kad joje buvo 100 tūkst. tomų), kad kai kas ją vadino pasaulio stebuklu. Ji buvo vieša. Laikantis islamiškosios mokslo
tradicijos, knygos buvo įvairiomis temomis. Ji sėkmingai varžėsi su Bagdado ir Konstantinopolio bibliotekomis.
Al-Hakimo prioritetu buvo izmailitų ir
Fatimidų mokymas, tad jis savo rūmuose įvedė susirinkimus
(madžali), kurių metu išrinktieji (vėliau tapę druzų lyderiais) buvo mokomi ezoterinių dalykų.
Tačiau Al-Hakimas sistemingai stengėsi sugriauti krikščionių bažnyčias ir vienuolynus, o taip pat žydų sinagogas, tame tarpe nuo jo
nukentėjo ir Jeruzalės Šventykla. Ne musulmonai buvo verčiami nešioti specialius drabužius. Tai jo valdymą darė nestabiliu.
Nenuostabu, kad jis mirė paslaptingomis aplinkybėmis, išvykęs į kalvas prie Kairo jos neišaiškintos iki šiol.
Fatimidų dinastija nebuvo ilgalaikė ir apie 1094 m. Kaire kilo chaosas. Dar iki tol, 1068 m. biblioteka buvo apiplėšta. Amžininkai
pasakoja, kaip sunitų barzdaskučių ir tarnai naudojo knygų viršelius sandalams. Knygos buvo deginamas,
o iš jų pelenų susidarė kalvos Ibyaro provincijoje, dabar vadinamos Knygų kalvomis. Daug knygų buvo sumesta į upę ar kitaip sunaikintos. 1123 m. vizirius
Afdhalas sugriovė pastatą, tačiau susirinkimai tęsėsi renkantis kitur.
Fatimidų dinastija dar kartą paskutinį atodūsį išleido 1171 m.,
kai valdžią gavo Salah al-Din ibn Ayyub (arba Saladinas, kaip
vadinamas dabar). Tačiau nesuspindėjo nei Kairas, nei Mokslų namai...
Odorikas - misionierius į Kiniją
Odorikas iš Pordenonės (Odorico Mattiussi , apie 1286-1331) arba
Odorikas Friulietis vėlyvųjų Viduramžių italų pranciškonų vienuolis ir misionierius,
aplankęs Indiją, Sumatrą, Kiniją. 1775 m. beatifikuotas.
Gimė išeivių iš Bohemijos šeimoje Villanovos kaimelyje (dabar Pordenonės dalis) Italijos
Friulo regione. Pradžioje priklausė pranciškonų vienuolynui Udine. Kai pasklido žinios apie Jono iš
Monte Korvino sėkmę Kinijoje, Odoriką, kartu su kitais klierikais, išsiuntė į Pekiną, kad jam
padėtų. Ši jo kelionė truko maždaug 1316 - 1330 m. Savo veikale jis nuodugniai aprašo savo
kelionę per Veneciją, Konstantinopolį, Trapezuntą, Erzrumą, Tebrizą, Jazdą ir Ormuzą (Persijos
įlankoje). Laivu pasiekė Bombėjaus apylinkes (Thana). Čia iškasė musulmonų valdytojo nužudytų
vienuolių kaulus ir juos toliau gabenosi kaip relikvijas. Malabaro pakrante pasiekė Ceiloną ir
aplankė apaštalo Tomo koplyčią Mailapure (netoli Madraso).
Tada per salų (įskaitant Sumatrą) grandinę bei Vietnamą pasiekė Taivanio įlanką. Siamyne
įsteigė du pranciškonų vienuolynus, kur palaidojo iš Indijos atsivežtus kankinių palaikus. Tada
patraukė į šiaurę, į Pekiną, kad susitiktų su misionieriumi Jonu.
Pekine išbuvo 3 m. (1324-27), o tada sausuma
(matyt per Mongoliją [presbiterio Jono žemę],
Persiją [pastebimi jo pėdsakai Millestorte, kadaise pagarsėjusios kaip asasinų kraštas]) grįžo į tėvynę, apsistodamas Padujoje, kur
1330 m. gegužę vienuoliui Viljamui iš Solagna padiktavo savo kelionių istoriją. Norėjo vykti pas popiežių į
Avinjoną, tačiau Pizoje susirgo karštlige ir, pasiekęs Udiną, mirė. 1881 m. Pordenonėje jam pastatytas puikus memorialas.
Jo kelionės aprašyme gausu kinų gyvenimo detalių, pvz, apie moterų kojų bintavimą, žuvų
gaudymą su kormoranais ir paprotį auginti ilgus nagus. Tikri faktai painiojami su išmanytais, ypač aprašant Indonezijos salas.
Nacistų okultizmo tėvas
Rudolfas Zebotendorfas (Rudolf Freiherr von Sebottendorff, tikr. vardas
Adam Alfred Rudolf Glauer , 1875-1945) vienas vokiečių okultistų, Tule organizacijos, iš
kurios kilo daug nacionalsocialistų partijos narių, įkūrėjas. Priklausė masonams, praktikavo sufijų
meditacijas, tikėjo astrologija,
numerologija ir alchemija.
Gimė mašinisto šeimoje iš Drezdeno. 1900 m. dirbo techniku Egipte, o vėliau apsistojo
Turkijoje, kur dirbo inžinieriumi. Ėmė domėtis masonais bei teosofija, atrado
numerologiją, kabalą
bei sufizmą, atstovaujamą bektašių ordino, kurio nemažai narių buvo artimi
Šabtajaus Zevi
pasekėjams. Apie 1912 m. pajuto, kad pasiekė raktą dvasiniam suvokimui.
Po Pirmojo Balkanų karo, kurio metu kovėsi už turkus ir buvo sužeistas, 1913 m. grįžo į
Vokietiją. 1916 m. įstojo į slaptą Vokiečių ordiną ir gavo Ordenmeister titulą. Miunchene
1918 m. rugpjūčio 17 d. įsteigė Tule draugiją, kurios nariai netrukus įsteigė Vokiečių darbininkų
partiją, kurios nariu 1919 m. tapo A. Hitleris.
1920 m. partija persivadino nacional-socialistine darbo partija.
Knygoje Kas buvo iki Hitlerio (1933) Zebotendorfas. Tule apibūdina kaip gyvuojančią pagal
rozenkreicerių principus, siekiančią sukurti Algadomą vidinę ordino šventyklą, karalystę žemėje,
visų vokiečių imperijos atgimimą. Jo idėjas vėliau išvystė A. Rozenbergas.
Zebotendorfas paliko Tulą ir vėl išvyko į Turkiją, kur paskelbė porą knygų, tarp jų pusiau
autobiografinį romaną Rozenkreicerio talismanas.
1933 m. grįžo į Vokietiją, kur jo knyga Kas buvo iki Hitlerio sukėlė A. Hitlerio nepasitenkinimą
ir jos autorių suėmė, tačiau jis kažkaip sugebėjo pabėgti ir grįžo į Turkiją. 1942-45 m. Stambule dirbo vokiečių žvalgybai.
Manoma, kad nusižudė, nušokdamas į Bosforo sąsiaurį. Tačiau yra versija, kad savižudybę
inscenizavo Turkijos žvalgyba, o jis pats išvyko į Egiptą.
Dar paskaitykite ir Nacistinės Šambalos paieškos
*) Gijomas Postelas (Guillaume Postel, 1510-1581) prancūzų filosofas mistikas,
kabalistas, kalbininkas, astronomas, eruditas-utopistas (anot U. Eko).
Išgarsėjo kaip kabalistinių
knygų vertėjas ir komentatorius, bei kaip universalios teokratinės koncepsijos kūrėjas. Jam priklauso Jokūbo
evangelijos vertimas į lotynų kalbą bei vienas ankstyvųjų pasaulio žemėlapių, į kurį jis įtraukė ir žemiškąjį
Rojų. Tačiau pagrindinis jo veikalas yra Apie visuotinį sutarimą (De orbis terrae concordia,
1543), kur dėstoma pasaulinės monarchijos idėja. Tai pasiekiama įveikiant Babelio bokšto
sukeltą susiskaldymą tarp tautų bei studijuojant bendrą prokalbę, kuria laikė senovės žydų, Adomo ir Ievos
kalbą. O tokį vienijimą turėtų atlikti prancūzų monarchas ką grindė lingvistika: gallus senovės
hebrajų kalbą reiškia įveikęs vandenis, taigi, anot jo, galai ir yra tikrieji Nojaus palikuonys...
**) Kamalis Džumblatas (Kamal Fouad Jumblatt, 1917-1977)
iškilus Libano politikas, Libano Progresyviosios socialistinės partijos įkūrėjas, filosofas, rašytojas ir poetas. Jo tėvas
Validas Džumblatas (g. 1949 m.) buvo Libano druzų lyderis. Dukart buvo vidaus reikalų
ministru ir legalizavo Libano komunistų bei Sirijos Socialinę nacionalistinę partijas. Nors buvo priėmęs krikščioniškąjį mokymą, vedė karus prieš
krikščionis. Skaitė daug paskaitų, paskelbė apie 1200 vedamųjų laikraščiuose, išleido memuarus Kalbu Libanui. Buvo nužudytas;
druzai, nedrįsdami pulti stipraus priešininko, keršydami netoli
jo žūties esančiose gyvenvietėse surengė krikščionių skerdynes.
***) Provenas (Provins) miestas Prancūzijos centrinės dalies šiaurėje. Jame gerai išlikusi
viduramžių architektūra - gynybinės sienos, Cezario bokštas, Šv. Kiriako bažnyčia (12 a., su 17 a. kupolu) - dėl to jis
2001 m. įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.
Matyt U. Eko turi omenyje Judo Siriečio relikvijas, kurias į Proveną atgabeno Šampanės
kunigaikštis Henris I (1127-1181), ir pastatęs bažnyčią, kad jije jos būtų išstatytos. Nors šios statyba, pradėta 12 a., dėl finansinių problemų
Pilypo Gražiojo valdymo laikais niekada nebuvo baigta, jos tebesaugomos Šv. Kiriako bažnyčioje.
|