- Manau, kad slaptoji manifestų prasmė buvo kuo aiškiausia net ir okultinių mokslų tyrinėtojui, - griežtai tariau Belbui ir Diotaleviui.
- Dabar viskas aišku, - tarė Diotalevis. Mes užsispyrę manome, kad Planas įstrigo tarp vokiečių ir
paulikionų, o jis sustojo 1584 m., tarp Anglijos ir Prancūzijos.
- Bet kodėl? paklausė Belbas. Ar yra kokia svarbi priežastis, dėl kurios 1584-ais anglai negalėjo susitikti su
prancūzais? Juk anglai žinojo, kur yra Slėptuvė; dar daugiau jie vieninteliai tai žinojo.
Jis troško tiesos. Ir įjungė Abulafiją. Iš pradžių paprašė susieti tik du duomenis. O rezultatas buvo:
Mini yra Peliuko Mikio sužadėtinė.
Lapkritį, kaip ir balandį, ir birželį, ir rugsėjį 30 dienų.
- Kaip tai interpretuoti? paklausė Belbas. Mini turi susitikti su Peliuku Mikiu, bet suklysta, paskirdama pasimatymą rugsėjo 31-ą, ir Mikis...
- Sustokit! sušukau. Mini galėjo suklysti tik paskirdama pasimatymą 1582 m. spalio penktąją!
- Kodėl gi?
- Grigaliaus kalendorius! Juk tai akivaizdu. 1582 m. įsigali Grigaliaus kalendorius, pataisantis Julijaus kalendorių,
kuriame pusiausvyrai atstatyti išbraukiama dešimt spalio mėnesio dienų, nuo 5 iki 14!
- Bet pasimatymas Prancūzijoje paskirtas 1584 m., Švento Jono naktį, birželio 23-iąją, - tarė Belbas.
- Tikrai. Bet, jei neklystu, reforma ne visur įsigalėjo vienu metu, - išsitraukiau iš stalčiaus amžinąjį kalendorių. Štai
reforma paskelbta 1582 m. ir išbraukiamos dienos nuo spalio 5 iki 14, tačiau tai galioja tik popiežiui. Prancūzija priima
reformą 1583 m., išbraukdama gruodžio dienas nuo 10 iki 19. Vokietijoje įvyksta schizma, - ir katalikiškieji rajonai, tokie
kaip Bohemija, priima reformą 1584 m., tuo tarpu protestantiškieji rajonai tai padaro 1775 m.: suprantate, beveik po 200
m. Jau nekalbant apie Bulgariją ir tai reiktų įsidėmėti kuri priima reformą tik 1917-ais. Pažvelkime į Angliją. Ji prie
Grigaliaus kalendoriaus pereina 1752-ais! Aišku, iš paniekos popiežiui taip pat ir anglikonai spiriasi 200 metų! Dabar
suprantate, kas atsitiko. Prancūzija 10 dienų išbraukia dar 83-ųjų pabaigoje, - ir 1584 m. birželį visi prie to jau pripratę.
Tačiau kai Prancūzijoje yra 1583 m. birželio 23-ioji, Anglijoje dar tik birželio 13-oji. Ir galite įsivaizduoti, ar anglui, o dar
tamplieriui, o ypač anuomet, kai žinios sklisdavo labai lėtai, būtų visa
tai rūpėję. Jie dar ir šiandien važinėja kairiąja puse ir visiškai ignoruoja dešimtainę matų sistemą...
Taigi anglai pasirodo Slėptuvėje jų birželio 23 d. Tuo tarpu prancūzams jau yra liepos 3-ioji. Tikiuosi, suprantate, kad tai
negalėjo būti pasimatymas su gėlėmis ir dūdų orkestrais, o tiesiog susitikimas vogčiomis sutartoje vietoje sutartu laiku.
Prancūzai atvyksta ten birželio 23-iąją, laukia dieną, dvi, tris, savaitę, o po to pasitraukia kaip tik liepos 2-osios vakare.
Anglai, atvykę liepos 3-iąją, nieko neberanda. Gal ir jie laukia 8 d., bet taip nieko ir nesulaukia. Taip pasimetė du didieji magistrai.
- Nuostabu, - tarė Belbas. Kaip tik taip viskas ir vyko. Tačiau kodėl sujuda Vokietijos, o ne Anglijos
rozenkreiceriai?
Paprašiau dar vienos dienos, pasirausiau savo kartotekoje ir grįžau į leidyklą be galo išdidus. Radau pėdsaką, labai neryškų, bet juk taip dirba
Semas Speidas1). Jo ereliškam žvilgsniui nėra nieko nereikšmingo. Apie 1584-us Džonas Di, magas ir
kabalos tyrinėtojas, Anglijos karalienės astrologas, įpareigojamas išstudijuoti Julijaus
kalendoriaus reformą! Anglai su portugalais susitiko 1464-ais. Po tų metų britų salas, atrodo, ėmė krėsti kabalistinė karštligė. Dirbama prie jau
turimų žinių ir ruošiamasi kitam susitikimui. Džonas Di yra šio magiškojo ir hermetiškojo atgimimo vadas. [ ... ]
|
Kalendoriai
19 a. anglas V. Boulzas2) 1828 m. tvirtino, Aveberio (Avebury) akmenų ratai 360 d. kalendorius, o kitos 5 d.
pridėtos vėliau. Anot jo tai kalendorius ir šventykla galų dievui Teutatui.
Senuosiuose Indijos raštuose metai turėjo 360 d. Matematikos ir astronomijos veikale
Aryabhatiya rašoma: Metus
sudaro 12 mėn. Mėnesį sudaro 30 d. Dieną sudaro 60 nadžių. Nadį sudaro 60 vinadikų.
Taip pat skaitykite Indų kalendorius
Babilono metai turėjo 12 mėn. po 30 d. Babilono Zodiakas buvo padalytas į 36 dekadas kelias, kurį Saulė
nejudančių žvaigždžių atžvilgiu nukeliauja per 10 d. Kresijas3) rašė, kad Babilono sienų perimetras buvo 360 furlongų (1
furlongas = 1/8 mylios = 201 m.) tiek, kiek metuose dienų.
Eberso papiruse rašoma, kad Egipto metai iš pradžių turėjo 12 mėn. po 30 d. 1866 m.
Nilo deltos Tanyje rasta lentelė, pagal kurią 9-ais Ptolomėjaus valdymo
metais (maždaug 237 m. pr.m.e.) Kanopuso miesto (Nilo deltoje) žyniai paskelbė, kad reikia suderinti kalendorių su šių dienų pasaulio sąranga.
Buvo įsakyta kas ketvirti metai pridėti po vieną dieną.
Papildomai skaitykite Kalendorius senovės Egipte
Senovės romėnai irgi turėjo 360 d. metus. Plutarchas, aprašydamas Numos4) gyvenimą,
mini, kad Romulo laikais metus sudarė 12 mėn. po 30 d.
Majų metai, tunai, turėjo 360 d.; 5 d. buvo pridėtos vėliau; papildoma diena buvo pridedama
kas 4 m. Pagal majus, sinodinio Mėnulio periodo trukmė 29,5209 d. J. de Cosa5) teigė, kad kitas dienas jie apskaičiuodavo atskirai ir vadindavo
niekieno dienomis, kai žmonės nieko neveikdavo. Taip pat skaitykite Majų kalendoriai...
Inkų metai buvo dalijami į 12 kviljų (quilla) po 30 d. 5 d. buvo pridedamos metų gale, o papildoma - kas 4 m.
Buvo laikoma, kad papildomos dienos nelaimingos arba lemiančios.
Senovės kinų kalendorius turėjo 12 mėn. po 30 d. Prie metų jie pridėdavo 5 1/4 d., o apskritimą dalindavo į 365,25
laipsnius. Tai taikė ir geometrijai.
Grigaliaus kalendorius
Pretekstu Julijaus kalendoriaus reformai buvo nuolatinis pavasario lygiadienio pasislinkimas ir pilnačių neatitikimas astronominiams duomenims,
o pagal tai buvo nustatoma Velykų diena. Nuo 325 d. pavasario lygiadienis iš kovo 21 d.
pasislinko į kovo 11 d. Kalendoriaus reformą jau bandė daryti popiežiai Paulius III ir Pijus IV, tačiau jiems ji nepavyko. Popiežiaus
Grigaliaus XIII nurodymu reformą atliko matematikas
K. Klavijus ir astronomas A. Lilijus. Jų rezultatai
užfiksuoti 1582 m. vasario 24 d. popiežiaus bulėje, kuri pažymėta Inter gravissimas (Tarp svarbiausiųjų).
Grigaliaus kalendorių iškart pripažino Romos katalikų bažnyčios pasaulis, tačiau Rytų ortodoksų
bažnyčios ir tebevykstantis Reformacijos judėjimas dar ilgai laikėsi senojo Julijaus kalendoriaus.
Įvairiose šalyse Grigaliaus kalendorius priimtas skirtingu laiku, pvz., Rusijoje tik 1918 m., o Lietuvoje 1915 m. gegužės 25 d.
Grigaliaus kalendoriaus pagrindas yra Žemės sukimasis aplink Saulę. Vidutinė metų trukmė yra 365,2425 paros.
Kalendorius turi 97 keliamuosius metus per 400 m. Skirtumas tarp Julijaus ir Grigaliaus kalendorių padidėja 3 dienomis kas 400 m.
Grigaliaus kalendoriuje įvesti šie pakeitimai:
- paslinktas per 10 d. ištaisant susikaupusius neatitikimus;
- įvesta nauja keliamųjų metų taisyklė: metai keliamieji, a) jei metų skaičius kartotinis 400; b) metai kartotiniai 4 ir nekartotiniai 100;
- modifikuota krikščioniškų Velykų paskaičiavimo taisyklė.
Džonas Di: matematikas ir magas
Džonas Di (John Dee, 1527 1608) britų matematikas, gamtininkas, astronomas, alchemikas ir
astrologas iš Velso. Ypač išpopuliarėjo už Enocho (angeliškos) magijos ir kalbos kūrimą kartu su mediumais. Pavardė
kilusi iš valų du - juodas. Astronominius stebėjimus pradėjo 1546 m. kartu su astrologinėmis prognozėmis.
Vėliau, nepatenkintas mokslo padėtimi Anglijoje, keliavo po Europą, 1550 m. atvyko į Paryžių, kur skaitė paskaitas apie
Euklido Elementus, kur parodė esąs puikiu lektoriumi. Į Angliją grįžo 1552-ais, kur
susipažino su Dž. Kardano, su kuriuo užsiėmė amžinojo variklio ieškojimais,
o taip pat brangakmenio, atseit, turinčio stebuklingų savybių, tyrinėjimu. 1555 m. buvo suimtas už skaičiavimus tais laikais užsiėmimai
matematika buvo suprantama vos ne kaip
burtininkavimas. Tikriausiai buvo kalbama apie horoskopų sudarymą, tame tarpe ir princesei Elžbietai. Nuo 1556 m.
ėmėsi sudarinėti asmeninę biblioteką, tapusią didžiausią Anglijoje. 1558 m. karaliene tapo Elžbieta, o Di buvo paskirtas jos astrologu ir
patarėju mokslo klausimais. 1564 m. išleido kabalai ir geometrinei magijai skirtą
Monas hieroglyphica. 1582 m. susipažino su mediumu E. Keli, su kuriuo rengė aiškiaregystės seansus ir kalbėjosi su angelais. 1583 m.
modifikavo Juliano kalendorių ir jį išsiuntė į žemyną. 1585 m. lankėsi Krokuvoje, kur hermetinės magijos principus
aiškino Lenkijos karaliui. 1589 m. grįžo į Angliją ir bandė rasti kokias nors pareigas. Mirė skurde.
Paaiškinimai:
*) Tai apie rozenkreicerius:
pirmoji seka - portugalai; antroji seka - anglai; trečioji seka prancūzai (vokiečiai buvo ketvirtoji seka)
1) Semas Speidas (Sam Spade) D. Hameto romano Maltos sakalas (ir kelių kitų noir
žanro kūrinių) veikėjas, detektyvas. Jis pasirodo daugelyje ekranizacijų (pirmoji 1931 m., o ypač nusisekusi 1941 m. vaidinant Ch. Bogartui).
2) Viljamas Boulzas (William Lisle Bowles, 1762-1850) anglų dvasininkas, poetas, kritikas.
Nuo 1804 m. gyveno Solsberyje. 1789 m. paskelbė gerai įvertintų 14 sonetų. Tuo tarpu ilgesnės poemos nebuvo labai geros, kurių plačiausia buvo
Atradimo dvasia (1804), negailestingai išjuokta lordo Bairono.
Taip pat parašė kritikos ir prozos kūrinių.
3) Kresijas - 5 a. pr.m.e. istorikas ir Persijos karalių gydytojas, kilęs iš Knido. Jį į nelaisvę paėmė
Artakserksas II mūšyje prie Kunaksa. Parašė asirų ir persų istoriją, kurios
fragmentus išsaugojo Photius. Sako, kad jis atrado visus jo
laikmečio stebuklus ir pirmasis papasakojo apie nepaprastą gyvūną vienaragį: sutinkamą Azijoje, baltą, į arklį
panašų asilą su ruda (raudona) galva, mėlynomis akimis ir ilgu ragu. Atseit, sutrintas jo ragas yra priešnuodis nuodams ir
pašalina raumėnų mėšlungius. Nors sklido gandai, kad Kresijas buvo girtuoklis ir užkietėjęs melagis, legenda apie vienaragį išliko.
4) Numa Pompilius (753673 m. pr.m.e.) legendinis antrasis Romos karalius (715673) po Romulo.
Jis gyveno labai asketiškai, jo namuose nebuvo jokios prabangos. Laikoma, kad jis paskelbė kalendoriaus reformą, kuri suderino saulės ir mėnulio
kalendorius, ir žynių, vadintų pontifikais, konstituciją. Plutarchas rašė,
kad Numa uždraudė romėnams vaizduoti dievus tiek žmogaus, tiek gyvūno pavidalo.
5) Chuanas de la Kosa (Juan de la Cosa, apie 1450-1510) - ispanų kartografas, keliautojas,
konkistadoras. Sudarė pirmąjį žemėlapį, į kurį buvo įtrauktos ir Naujojo Pasaulio teritorijos. Plaukiojo nuo ankstyvo amžiaus. 1492 m.
dalyvavo pirmojoje Kolumbo ekspedicijoje į Ameriką kaip laivo Santa Marija šeimininkas. Kaip
kartografas dalyvavo ir antrojoje bei trečiojoje Kolumbo kelionėje. Vėliau dalyvavo ir kitose ekspedicijose į Ameriką. Iš
kelių jo žemėlapių išliko tik 1500-ųjų Mappa mundi.
|