Nedaug tereikėjo, kad kiltų nepasitenkinimas su užuominomis: homoseksualistai,
eretikai, stabų ir nežinia iš kur atsiradusios, bet tikrai ne iš tikratikių panteono,
barzdotos galvos garbintojai, gal jie turi bendrų paslapčių su izmailitais,
bendrų reikalų su Kalnų Senio asasinais.
Pilypas su savo patarėjais iš šių kalbų pasidaro naudingas išvadas,
Pagrindiniai kaltinimai: riteriai savo įšventinimo apeigose triskart atsižada
Kristaus, spjaudo į Nukryžiuotąjį, išrengiami ir jiems bučiuojama in posteriori parte
spine dorsi, kitaip tariant į užpakalį, bambą ir lūpas, in humanae dignitatis
opprobium (žmogiškojo orumo pasmerkimas), po to, kaip rašoma, jie sangulauja
vienas su kitu. Orgija. Vėliau jiems parodoma barzdoto stabo galva, kurią jie privalo garbinti.
Ką į šiuos kaltinimus atsako patys kaltinamieji? Žofrua de Šarnė**), tas pats, kuris
vėliau mirs ant laužo kartu su Molė, sako - taip, jam buvo tekę išsižadėti Kristaus, bet
tik lūpomis, o ne širdimi, jis neprisimena, ar spjaudė į Nukryžiuotąjį, nes tą vakarą
viskas vyko paskubomis. Dėl užpakalio pabučiavimo - jam yra tai nutikę. O dar jis
girdėjo preceptorių iš Alvernijos sakant, kad geriau sanguliauti su broliais, negu
kompromituotis su moterimi, tačiau jis pats niekada nesusitepęs kūniškomis
nuodėmėmis nė su vienu iš riterių. Bet tai buvo lyg žaidimas, niekas rimtai tuo
netikėjo, tai darė kiti, aš - ne, buvau ten tik šiaip sau, savišvietai.
Žakas de Molė, didysis magistras, ne paskutinis žmogus tarp savųjų, sakė, kad
pakišus jam apspjaudyti Nukryžiuotąjį jis tik apsimetęs ir nusispjovęs ant žemės. Jis
neneigė, kad įšventimo ceremonija kaip tik taip ir vykdavusi, bet - tik pagalvokite -
negalėtų tiksliai pasakyti, kodėl per savo karjerą jis įšventinęs tiek mažai brolių.
Kitas sakėsi bučiavęs magistrą, bet ne jo užpakalį, o lūpas, tai magistras jam
bučiavęs užpakalį. Kai kurie prisipažindavo daugiau nei reikėjo - jie ne tik
išsižadėdavę Kristaus, bet ir tvirtindavo jį buvus nusikaltėlį. Jie neigę Marijos
nekaltybę, ant Nukryžiuotojo šlapinęsi ne tik įšventinimo dieną, bet ir per šventąją
savaitę, netikėję sakramentais, garbinę ne vien Bafometą, bet ir velnią katės kailiu...
*) 1310 m. gegužės 13 d. vėl buvo sušaukta popiežiaus komisija. Pirmasis liudijo Aimery de Villiers le Duc, - prieš dieną
stebėjęs savo ordino brolius, sudegintus lauže.
**) Žofrua de Šarnė (Geoffroi de Charney, apie 1251-1314)
tamplierių riteris ir Normandijos prioras,
vienas iš nuteistųjų pagal tamplierių bylą ir sudegintas kartu su tamplierių didžiuoju magistru Ž. De Molė. Į Ordiną
įstojo jaunystėje, dalyvavo kryžiaus žygiuose. 1291 m. kritus Akrai, po kiek laiko persikėlė į Prancūziją.
1307 m., kaip ir dauguma tamplierių, suimtas ir apkaltintas erezija ir kitais nepadoriais dalykais, stabų garbinimu.
|
Bafometas
Anksčiau ar vėliau ezoterinių dalykų ar Kryžiaus žygių tyrinėtojas susiduria su
tariamojo blogio įsikūnijimo simboliu vadinamu Bafometu, apie kurį sakoma, kad jis
buvo Tamplierių "dievas" arba "stabas" ir yra taipogi įvardijamas Mendės ožiu,
raganų dievu, vėlyvąja graikų dievo Pano atmaina, alchemijos esmės ženklu ir netgi pačiu Šėtonu.
"Bafometas yra tamplierių bei Juodojoje magijoje garbinta dievybė, esanti blogio
ištaka bei kūrėju, Raganų Sabato šėtoniškuoju ožiu ar vienu iš
Alisterio Kraulio
prisitaikytų vardų", - aiškina Pyterio Undervudo "Okultinių ir antgamtiškų dalykų žodynėlis".
Dauguma mūsų Bafometo vardą surado istorijos knygose ar iš Anton Szandor
LaVey veikalų, kuriuose ožio galva apverstoje pentagramoje laikyta Bafometu, arba
Alisterio Kraulio raštų, kuriuose Bafometas prilygo graikų Panui (pats Kraulis
pasiėmė Bafometo vardą stodamas į Ordo Templi Orientis, O.T.O.). Apie Bafometą
taip pat 19 a. rašė Eliphas Levi ir Albertas Paikas, O Waite-Rider ir Case-B.OT.A.
taro kortose Bafometas buvo "Velnias". Abato Clarin de la Rive 1894-ais išleistoje
knygoje "La Femme et l'enfant dans la Franc Maconnerie Universelle" (Moteris ir vaikas pas masonus)
viršelyje Bafometas tarp masonų stulpų gundo moterį. Šioje knygoje yra ir sufabrikuota Alberto Paiko citata.
Bafometo paslaptis prasideda 1307-ais su tamplierių teismu. Du šimtmečius
plėtęsis ir turtėjęs Ordinas patraukė godų Prancūzijos karaliaus Pilypo IV dėmesį. Jis
ragino Romos popiežių Klementą V paleisti ordiną. Tačiau tam reikėjo templierius
apkaltinti erezija. Į tamplierių ordiną infiltruotų agentų bei priesaiką sulaužiusių brolių
"įrodymai" pagrindė Pilypo veiksmus. Kai kurie kaltinimai (pvz., sodomija ir krikščionių
simbolių išniekinimas) atrodė įtartini daugeliui to meto žmonių, o kiti (pvz., šūksniai
"Yallah!") buvo panašūs į aprašytas sufių apeigas [Daraal, 1961; Khan, 1974].
Labiausiai prieštaringas buvo stabo vadinamo Bafometu garbinimas. Ištyrus
hipotetinius ir tikrus tamplierių, sufizmo ir masonų sąryšius galima spėti, kad
Bafometo sąvoka galėjo egzistuoti iš tikro.
Daugelyje išpažinčių minima figura Baffometi, bet tai gali būti ir pirmojo
raštininko klaida, pasklidusi po visus dokumentus. Kitais atvejais kalbama apie
Mahometą
(istud caput vester deus est, et vester Mahumet), o tai reikštų, kad
tamplieriai sukūrė savą sinkretišką liturgiją. Kai kuriuose prisipažinimuose sakoma,
kad jiems būdama liepiama šaukti "yalla" - tai turėtų reikšti Alachą. Bet musulmonai negarbina
Mahometo atvaizdų. Kas tuomet galėjo turėti įtakos
tamplieriams? Parodymuose teigiama, jog daugelis matė tas galvas, o visas stabus
tebuvo viena galva - medinė, garbanotais plaukais, paauksuota, su barzda.
Tardytojai, atrodo, rasdavo tokių galvų ir rodydavę jas tardomiesiems, tačiau jų neliko
nė pėdsakų: visi jas matė, ir niekas jų nematė. Kaip su ta kate - vieni ją matė pilką,
kiti - rudą, treti - juodą. Įsivaizduokime tardytoją su įkaitinta geležimi rankose ir
klausiantį: "Ar per įšventinimus matei katę?" Ir iš tiesų tamplierių ūkis, pilnas derliaus,
kurį reikia saugoti nuo pelių, turėjo knibždėti kačių. Tais laikais Europoje katė nebuvo
įprastas naminis gyvūnas, tačiau Egipte - taip. Greičiausia tamplieriai laikydavę kates
namuose, priešingai nei kiti, maniusieji jas esant įtartinais gyvūnais. Tas pat su
Bafometo galvomis. Gal tai tebuvo galvos formos relikvijoriai, anuomet gana paplitę. Aišku, yra tvirtinančių, kad Bafometas - alcheminė figūra.
Vienas iš pagrindinių kaltinimų tamplieriams buvo, kad jie garbino Bafometą,
turėjusį, atseit, galvos formą, arba, kartais, buvusį Juoduoju katinu. Tai ką gi garbino
tamplieriai? Juk keista, kad proceso meto beveik nekalbama apie Bafometo
sampratą. Buvo pateikti kaltinimai stabų (įvardintų Bafometu) garbinimu.
"Tamplieriams Bafometas simbolizavo Šėtoną. Per amžius jis turėjo daug vardų
Mendės ožys, tūkstančio jaunuolių ožys, juodasis ožys, Judo ožys ir galbūt populiariausias atpirkimo ožys.
Ne vienas iš kvočiamų tamplierių paminėjo Bafometą. Dažnai atrodo, kad tuo
vardu įvardinta ir apibendrinta visa stabmeldystė. Kitose nuorodose kalbama apie
demoniškas skulptūras daugelyje šventyklų. Dar kituose liudijimuose minima
barzdota galva. Tad tenka atmesti kai kurių istorikų teiginius, kad tai, atseit, tik
iškraipytas Mahometo vardas. Juk buvo sakoma, kad tamplieriai garbino stabą, o islamas draudžia bet kokius stabus.
Jei Bafometas nebuvo Dievas ar Alachas, tai kodėl jį garbino tamplieriai?
Krikščionių Bažnyčios kertinis akmuo yra Šėtonas, kaip galingo Dievo varžovo,
egzistavimas. Kaip galėjo Jėzus "apšviesti" pasaulį, jei nebūtų tamsos, blogio? Kabalistai Šėtoną
laiko ne tamsos dievu, o tik neigiama Tiesos šviesos puse. Dievas yra šviesa ir jis būtų nematomas, jei nebūtų jo šešėlio.
Bafometas išreiškia Tamsos galias susijusias su ožio vaisingumu. Grynąja forma
pentagramoje vaizduojamas žmogus liečiantis penkis kampus simbolizuoja jo
dvasinę prigimtį. Satanizme pentagrama apversta (nes doktrina išreiškia žemuosius
instinktus) ir joje įbrėžta ožio galva dualumą išreiškiantys ragai paniekinamai styro į
viršų, o kiti trys taškai išreiškia šv.Trejybės neigimą. Hebrajiški rašmenys iš Kabalos
kilusį ženklą apibrėžiančio apskritimo išorėje reiškia "Leviataną", vandens gelmių gyvatę tapatinamą su Šėtonu.
Tie ženklai atitinka penkiems invertuotos pentagramos kampams", (Anton Szandor LaVey, Šėtono biblija).
Pirmiausia, Bafometas buvo galva ir, spėjama, žmogaus. Tačiau kankinimų metu
buvo pateikta įvairiausių, kartais ir visai fantastinių, liudijimų. Bafometas buvo vaizduotas įvairiai:
Stabas su žmogaus kaukole;
Galva, turinti du veidus;
Barzdočius;
Bebarzdis;
Su gaidžio galva;
Su žmogaus galva;
Ožiagalviu žmogumi su sparnais ir kanopomis;
Ožio galva;
Viršutine moters kūno dalimi (motinystė);
Kanopa;
Sparnais;
Su žvake ant galvos (apreiškimo ženklas).
Pentagrama su ožio veidu pirmąkart pastebėta knygoje Paul Jagot. Science occulte et magis pratiqie, Paris, 1924. Piešinio
autorius nežinomas. Pentagrama nėra tiksli, o kaip penkios A, sudarančios
žvaigždę. Vėliau ji pasirodė ir Oswald Wirth. La Franc-Maconnerie rendue intelligible a ces adeptes II// Le Compagnion, Paris, 1931. Piešinio kilmė ir čia nepateikiama.
Ožiagalvė pentagrama, įrėminta dviejų apskritimų su užrašu tarp jų hebrajų
rašmenimis Leviathan sutinkama Maurice Bessy: A Pictorial History of magic and the
Supernatural, 1964. Anksčiau Leviathan piešinys nebuvo naudojamas Satanizmo simboliu. 1966 m.
vyravo apversti kryžiai ar nukryžiuotieji ir nepadorios krikščioniškojo meno parodijos.
Dar naudoti ožių, velnių ir demonų vaizdai. LaVey "Trapezoid ordiną" transformavus į Šėtono bažnyčią, nusprendė šį simbolį esant
tinkamiausiu. 1969 m. gruodį vieningo simbolio forma buvo "kanonizuota" išleidus Šėtono Bibliją ir joje jis pirmąkart įvardijamas Bafometo ženklu.
"History en 1000 Images de la magics, 1961" skyriuje "Šėtoniškieji mokymai" rašoma
"Pentagramos yra slaptų numerologijos spekuliacijų rezultatas. Penkiakampė žvaigždė, pvz.,
atrodo, yra būdinga krikščioniškajai erai, o kryžius, tuo tarpu, yra skaičiaus 5 simbolis (tarp
kitų). 4 galūnės ir centras keistu sutapimu šv. Dvasia, JAV, TSRS ir islamas penkiakampę
žvaigždę naudojo savo emblema (gėrio ir blogio priešprieša išreiškiama apverstais trikampiais".
Pentagrama (pentalpha) ateina iš Pitagoro mokymų, Ožio ar Avino galva išreiškia Mendes
ožį, Egipto Neter Amon ženklą, vadintą "slaptuoju, kuris apgaubia visus dalykus, visas
reiškinių esmes". Dvigubas apskritimas su užrašu Leviathan ateina iš ofitų (gyvatės) kulto ir
savo esme yra bedugnės drakonas, kartais pavaizduojamas kaip ouroboros (gyvate,
kandančia savo uodegą - žr. gnostikai ir ofitai).
Alfonsas Liuji Konstantas (skaitykite daugiau >>>>>) pradžioje studijavo katalikų mokymus. Tačiau vėliau jis
pasuko į okultinius mokslus. Sakoma, kad prieš savo mirtį 1875-ais jis "susitaikė su
Bažnyčia" ir priėmė paskutinius sakramentus. Savo gyvenime jis ėjo magijos keliu
pasirinkęs žydišką Eliphas Levi slapyvardį. Dalį jo darbų sudarė didelės apimties veikalų rašymas apie Bafometą, tamplierių stabą.
Jis laikė Bafometą grynu simboliu. Jis tikėjo, kad atpažino Gorgolos atvaizdą ordino patalpose Saint Bris le Vineux (Commandry).
"Gargola yra barzdota ir raguota būtybė su nukarusiomis moters krūtimis,
sparnais ir kanopomis. Ji sėdi sukryžiavusi kojas kaip keltų dievas-elnias, Kernunas
arba Raguotasis, kurio statulų buvo Golyje (Prancūzija) - iki ateinant romėnams" (iš Michaelio Hovardo "Okultinės konspiracijos").
Levi padarytuose Bafometo piešiniuose randame vyriškų ir moteriškų atributų:
viena ranka vyriška, kita moteriška, krūtys ir falas, viena ranka nukreipta į dangų, o
kita į žemę (gal simbolizuojant hermetiškąjį "kaip viršuje, taip apačioje") arba viena
ranka nukreipta į link šviesaus pusmėnulio, o kita link tamsaus pusmėnulio. Visu tuo
norima parodyti gėrio ir blogio dualumą. Štai kaip piešinį aiškina pats E. Levi:
"Ožys ant kaktos turi pentagramą su viršūne į viršų, šviesos ženklu, jo dvi rankos
išreiškia hermetiką - viena rodydama į viršų ir šviesų pusmėnulį, Chesed, o kita -
žemyn į tamsų, geburah. Tai išreiškia tobulą harmoniją su teisingumu. Viena ranka
vyriška, kita moteriška, kaip Khunrato androgino... Proto liepsna šviečia tarp jo ragų ir
tai magiška universalios pusiausvyros šviesa, sielos virš materijos vaizdas...
Siaubinga ožio galva išreiškia nusidėjėlio siaubą, kuris veikdamas materialiame
pasaulyje vienas tėra atsakingas už jo laukiančią bausmę, nes siela nejautri ir gali
kęsti tik įgavusi materialią išvaizdą. Vietoj genitalijų esanti rykštė išreiškia amžinąjį
gyvenimą, o iš viršaus krentančios plunksnos - nepastovumą. Kūnas uždengtas svarstyklėmis - vandenį, pusė apskritimo virš jo - atmosfera
Žmonija vaizduojama dviem krūtimis, o šio sfinkso androgino rankos yra okultiniai mokslai".
Levi buvo pirmasis, pentagrama perteikęs ir gėrį, ir blogį. Jis Bafometą patalpino
"apverstoje" pentagramoje taip nusakydamas blogąsias simbolio prasmes.
Jis laikėsi nuostatos, kad ne tik tamplieriai, bet ir visi, panirę į okultinius reikalus, šlovino Bafometą:
"Paskelbkime vardan vulgaraus prado prikaišiojimo ir didesnės šlovės bažnyčios,
persekiojusios tamplierius, deginusios magus ir atskyrusi nuo savęs laisvuosius
mūrininkus ir kita. Garsiai ištarkime, kad visi įšventintieji į okultinius mokslus šlovina ir
visada šlovins tą bjaurų simbolį [Sabato ožį]. Ir, mūsų giliu įsitikinimu, Tamplierių
ordino Didieji magistrai šlovino Bafometą ir skatino taip darytį įšventinamuosius".
(Nesta H.Webster. Slaptosios draugijos ir griaunamieji judėjimai, 1924)
Eliphas Levi aiškina, kad Velnias yra kūrybinė galia, tiek geroji,
tiek blogoji, o jos įkvėptieji vaizduoja jį kaip dievą Paną (arba gamtą), kurio ragai ir kanopos tako
raganiškuoju Sabato ožiu ir visų Izraelio nuodėmių atpirkimo ožiu.
Šis pasiaukojantis kankinys buvo didžiausių paslapčių simbolis stulbinęs
ankstyvosios Bažnyčios rašytojus, pvz., Irenėjų, Tertulianą ir kt. Bažnyčios Tėvai
"ištrynė" visas jo prasmes. Jų dėka visi dieviškosios Dvasios simboliai (ožys, gyvatė)
buvo perkrikštyti blogiu, tad krikščioniškoji demonologija mažai padeda aiškinantis jų kilmę.
Magija (juodoji ar baltoji) skirta visuotinės gyvybinės galios (Eliphas Levi ją
vadino astraline šviesa) valdymui. Šią galią simbolizuoja Mendės ožys, tapatus
Bafometui, kurį tamplieriai "sutiko" pas arabus (Bažnyčiai jis yra Liuciferis). Astralinė šviesa yra Visatos matrica, iš kurios kilo Visa.
Romos katakombose šokantis ožys neša Hermio kaducėjų (kaip DNR ženklą).
Viduramžių hermetikai irgi siejo Kristų su jūrų Ožiaragiu. Graikų mitologijoje ožka Amaltėja buvo Dzeuso ir
jo brolio Pano auklė. Tapęs valdovu Viešpats ją įkurdino Ožiaragio žvaigždyne. Nuo jos kilęs ir "gausybės rago" įvardijimas.
Ožio kailiu Hefaistas padengė Palaso Atėnės skydą. Delfio Pitijos
perteikdavo pranašavimus naudodamos ožius. Senosios Kretos mene deivė Motina buvo
vaizduojama ožkos pavidalu. Sirijoje ir Caldėjoje dangaus ožka yra nematomų blogio jėgų priešprieša.
Bafometo vardo kiltis
A. Kraulis pateikė versiją, kad Bafometo vardas kilo iš graikų "išminties krikštas".
Tačiau yra du veiksniai neigiantys Kraulio hipotezę:
1) būdami Romos katalikais tamplieriai nevertino graikų vardų ir sąvokų, nes
tuo metu graikų ortodoksai buvo tam tikra prasme "nekrikštai" kaip ir musulmonai;
2) 20 tamplieriai šv.Žemėje dažniau susidurdavo su vietiniais, bendraujant su kuriais prireikdavo arabų kalbos.
Išsakyta ir tai, kad Bafometas gali būti sudarkytas islamo pradininko Muhamedo vardas.
Šio teiginio rėmėjai nenurodė, kokie "senosios prancūzų kalbos specialistai" tai yra
tvirtinę. Peter Partner atrado 13 a. pabaigos prancūzų trubadūrų baladę, kurioje yra
žodis "Bafometz", kurį Partneris išvertė kaip Mohamedas ("Nužudytieji magai"). Toje
poemoje yra minima daugelio kryžiuočių miestų ir tvirtovių praradimas (įskaitant Caesarea miestą ir Arsuf tvirtovę) 1265-aisiais.
"Skausmas ir liūdesys apima mano širdį tiek, kad mąstau apie savižudybę ar
atsigulimą ant kryžiaus pagerbiant tą, kuris ant jo kabojo, nes nei jis, nei kryžius
negelbsti mūsų nuo prakeiktų turkų. Ir net atrodo, kad pats Dievas remia juos nepaisant mūsų pastangų.
Vienu smūgiu jie paėmė Caesarea ir jėga užėmė stiprią Arsuf tvirtovę. O
Viešpatie, koks sunkus mūsų riterių, seržantų ir miestiečių radusių prieglobstį už
Arsuf sienų, kelias. Sirijos praradimas toks skaudus, kad nėra jėgų tai iškęsti.
Tad iš tikro kvaila kautis su turkais, kai prieš juos nestoja Jėzus Kristus. Jie
įveikė frankus ir totorius, armėnus ir persus ir tęsia savo žygius. Kasdien jie
pasiekia naujų pergalių prieš mus, - mūsų Dievui tyliai stebint, Mohamedas [Bafometz] savo galia remia sultoną".
Tačiau savuoju atradimu Partneris teįrodė, kad
- Bafometas buvo girdėtas dar iki tamplierių teismo ir tikėtina, kaip
didelės dvasinės galios asmuo gebantis daryti stebuklus (islamas niekada
nekalba, kad Muhamedas būtų daręs stebuklus išskyrus Korano gavimą ir "skrydį") ;
- Apie Bafometą žinojo ne tik tamplieriai, nes trubadūrų klausėsi visų sluoksnių
atstovai ir jei Šah neklysta dėl sufių įtakos trubadūrams, tai ši baladė
sufizmo sąryšį su bafometu tik sustiprina (tamplierių ir
sufistų sąryšių yra užfiksuota).
Tuo labiau, kad gretimoje Ispanijoje sufizmas (bei
Href="http://www.spauda.lt/mitai/islamas/ismaili.htm">izmailitų mokymas) buvo radęs
terpę ir veikė pirmuosius žydų kabalistus bei kitas mistines sroves. Taipogi nemažai
masonų papuošimų (pvz., šachmatinės grindys) ar visų monoteistinių religijų toleravimas yra musulmoniškos kilties.
Idries Shah (g.1920 m. ir parašęs per 25 knygas, iš jų apie 20 - apie sufizmą)
savo "Sufis" knygoje spėja, kad Bafometas yra iškraipyta arabų žodžio "Abufihamat",
reiškusio "išminties tėvą", forma. Šis žodis naudojamas kreipiantis į sufi mokytoją.
Arabai tėvą laikė pradžia, šaltiniu - taigi, Dievu. Maurų ispanų kalbos dialektu žodis
skambėjo kaip "bufihamat". Sufizme "ras elfahmat" (pažinimo galva) reiškė žmogaus mąstymą.
10 a. sufi
kankinys, miręs 922 m., Husayn ibn Ansur al-Haladžas buvo panteistas ir
stebukladarys - ne ortodoksinis musulmonas, Jis buvo įkalintas ir nuteistas už
piktžodžiavimą prieš Dievą dėl savo viešų pasisakymų apie savo mistinę sąjungą su
Dievu. Po 9 m. kalinimo Hallaj buvo suluošintas, nukryžiuotas ir, nukirtus galvą,
sudegintas. Tarp įvairių pasakojimų yra vienas, kuriame jo galvą, kaip relikviją,
išsaugojo kalifo motina [Singh, 1970]. Įvairios sufių sektos (pvz., "statytojai", pastatę
Al Aqsa mečetę ir Akmeninį kupolą buvusios Saliamono šventyklos vietoje tos
pačios, kuri buvo tamplierių prieglauda ir mitinė masonų įšventinimo vieta) turėjo
apeigas pagarbinančias Hallaj mirtį, o Šah tvirtina, kad jis buvo masonų įšventinimo "Hiram Abiff" ritualo prototipas.
Hallaj, be to, turi nemažai sutapimų su Senojo testamento amatininku Hiram'u
abu buvo našlės vaikai, abiejų gyvenimuose "Dovydo sūnūs" vaidino svarbų
vaidmenį Hiramas dirbo Saliamonui, o vienas Hallaj persekiotojų buvo Ibn Daud
[Messignon, 1994], kas reiškia "Dovydo sūnus". Ir pagaliau Senojo testamento naudota žydų kalba "Abiff" yra "abyu (gelmė) [Kohlengerger].
Be to, Viduramžių poeto ir mistiko Farid al-Din Attar teigimu, Hallaj parašė nemažai veikalų, kurių pavadinimai prasideda "abu-".
Visa tai (tamplieriai aprašyti dalyvavę sufi apeigose ir kaltinami garbinus "galvą vadinamą Bafometu")
siejasi su relikvija tapusia sufių kankinio galva ir terminu "abufihamet" (nors Hallaj indėlis sukuriant šį terminą nėra identifikuotas).
Kiti samprotavo, kad žodis kilo iš graikų kalbos "baf" ir "metis" reiškiančių "Išminties
krikštas". O tamplierių garbinta "galva" buvo paties Jono Krikštytojo galva.
Eliphas Levi manė, kad žodį reikia skaityti iš antro galo, kai jį pertvarkius
gausime nuorodą į Saliamono Šventyklą:
TEM OHP AB
T.y. "Templi omnium hominum pacis abbas" (visų žmonių taikos Šventyklos
tėvas) - užuomina į Saliamono Šventyklą, kurios tikslas Levi manymu, yra užtikrinti taiką pasaulyje.
Krikščionių simbolistai perėmė senojo pasaulio tikėjimus ožiui (tiek naminiam, tiek
kalnų) suteikę nepaprastą vizijų galią. Jie sakė, kad aukščiau kopdamas jis turi
didesnį akiratį - ir joks kitas gyvis žemėje negali vienu žvilgsniu aprėpti visus plotus ir išskirti atskiras detales.
|